-

 

Människor

Jag har på senaste tiden börjat fundera på dethär med människor och vårt beteende.Vissa människor förstår man sig inte alls på och vissa avgudar man,det är konstigt att man passar ihop med vissa personer men inte med andra.Jag har börjat störa mig på några olika beteenden hos vissa människor när jag riktigt tänker till!
 
Det första är människor som ändras beroende på vilket sällskap eller umgängeskrets man är i,detta gäller såklart inte alla men vissa.Dom kan vara hur goa och snälla som helst och om man faktiskt börja tänka att han/hon är ju faktiskt jätte kiva att umgås med och sen bara för att en viss person dyker upp tolal förändras denna och ignorerar eller bara slänger in några kommentarer och blickar som att det är meningen att få den andre att må dåligt och känna sig obekväm,tycker att sånthär betende tyder på svaghet,inget annat.Har haft flera såna vänner under åren som gått och det har varit en orsak till att jag slutat höra av mig.En annan sak jag stör mig på är människor med otroliga humörsvängningar,vissa dagar kan man ha hur kul som helst och bråka med varandra,skratta och bara umgås men sen en annan dag hälsar den knappt när man möter den på gatan.Bara för att hon/han har en dålig dag så kan den ju inte släppa ut det på andra i sin omgivning som faktiskt vill umgås eller lära känna den.
En sista sak som jag mest av allt stör mig på är hur olika blick alla har på att man är under ''tofflan'' åt sin flickvän/pojkvän.Visst jag tycker själv att i extrema fall om någon har hamnat i den fällan att man inte kan göra någånting annat än att vara med sin partner och om den andre har planer så blir det att sitta hemma och vänta på att han/hon kommer hem,jag menar kom igen.Det finns ju ett annat liv än att vara med den man tycker om och såna som släpper kontakten till sina vänner har jag noll tolerans för,om man har släppt sina vänner för sin flickvän/pojkvän så vem har man kvar om det skulle ta slut?Vem skulle man då ringa och gråta till?Och vem skulle torka bort tårarna och göra vad som helst för att få den andre att må bra?Men om man gör någånting snällt åt den man tycker om tex. hämtar någonting,gör någånting den andre ber en om så är det bara för att man är snäll mot den man tycker om och vill skämma bort hon/han lite,så det betyder ju inte att man behöver  vara under toffeln fördet.Tycker att man i ett förhållande ska göra småsaker i vardagen för att skämma bort den andra och för att lyxa till det lite.Vad är det annars för förhållande om man inte gör tjänster och gentjänster?

Life is a journey,enjoy it

Har just vaknat och dushat och ligger just nu brevid favoriten!Bara han vaknar så ska jag gå och laga en lyxfrukost åt oss båda.Idag är dagen då allt avgörs om Emma får körkort eller inte,ända sen jag var runt tio så bestämde jag att den dagen Emma får körkort så skulle jag ha framsätet paxat och jag har inte glömt det.
 
Igår begav jag Emma,Nicola och Kecku oss till Tölö sjukhus för att hälsa på,skulle aldrig kunna bo i storstaden för vi tog några omvägar hit och dit och jag tänkte i ett skede att vi inte skulle hitta men slutligen hittade vi vägen med hjälp av GPS och traskade in i sjukhuset med Chilinötter och choklad i ett försök att muntra upp vår vän!
 
Ingenting annat är värt att berätta för tillfället,ska njuta av mina sista sommarlovsdagar innan rutiner och tidiga mornar börjar igen!
 
 

Sommar

Ojnej var evigheter sen jag bloggade och lovade att jag skulle hålla bloggandes som en dagbok för mig själv.Under sommaren har jag jobbat,rest till Sverige med familjen för att hälsa på världens goaste mommo,solat,njutit av ledigheten och haft det underbart med flera händelserika kvällar men mest har jag bara umgåts med mina vänner och pojkvän!
 
Min älskade syster och bästa vän fyllde också 18 igår!Började nästan gråta då jag tänkte tillbaka på när vi träffades för första gången.Emma tyckte inte om mig för att jag alltid ville spela hennes Sims när jag och pappa besökte dom i doms lägenhet men jag blev så förtjust i henne direkt när hon var äldre än mig.Vi blev snabbt bästa vänner och är det fortfarande och jag sprack av glädje när våra föräldrar flyttade ihop,min dröm gick i uppfyllelse jag fick en extra syster som var någolunda i min ålder!Jag kommer ihåg våra galna resor tillsammans,våra utekvällar med Sara och hennes skoter,vår sjukt dåliga humor,vårt beroende av Desperate Housewives,Sims 2 och chips och (minen) Känns hemskt att tiden går så fort och om det gick så snabbt med Emma så går det likadant med mig men det är ju så det ska vara!
(du hade tur att jag inte har min gamla dator)
 
 
 
Helt sjukt att jag ska börja ny skola..Känns som att det var paren månader sen jag började sjuan och var så nervös för att börja en ny skola med så många nya människor som var så mycket äldre än jag.Och nu står jag här med grundutbildningen över och ska skaffa mig en yrkesutbildning.Är så nöjd med mitt val att gå kocklinjen efter som det är så roligt att experimentera i köket och man behöver ju alltid kunna laga mat.Jag visste ända sen sjuan att det var där jag ville gå och gymnasiet skulle absolut inte vara min grej!Måste säga att det pirrar lite i magen att komma till en ny skola igen med nya människor och personligheter att lära känna.
 
Blev jätte långt inlägg men hade så mycket att skriva!
 
 
Vill sist men inte minst uttrycka min kärlek till min pojkvän,ibland kan han vara som en 5-åring men mesta av tiden njuter jag av varje sekund med honom,så underbart att veta att man har någon att älska och som älskar mig!Trodde aldrig att jag skulle kunna bli såhär förtjust i nån och om några dagar har vi 1 års-dag helt sjukt att ett år redan har gått.Älskar honom så sjukt mycket

nattbloggning

I brist på annat att göra..Klockan är lite över 3 och jag ligger i min säng och hostar och försöker få sömn..Har hunnit se på 2 Scream filmer men jag lyckas bara inte få nån sömn..Skolan börjar om 3 dagar så jag borde få någonting roligt gjort under helgen så att jag orkar med skolan en tid igen..Imorgon på dan kommer Mimmi hit och håller mig sällskap och senare skulle jag vilja träffa Elin och såklart ♥!Men nu o käka 

memories

 
 
 
Spanien resan med Alle!Skulle göra vad som helst för att få flyga iväg till värmen igen,tur så är vi påväg om 8 månader!

lista

DITT LIV
Vad heter du? -  Emma
I mellannamn då? -  Ingalill
Vart bor du? - Karis
Trivs du där? - Nåjo beror helt på 
Har du körkort? - Nehe,några år till
Äger du några converseskor? - Jo 
Favoritdjur? - Hundar
Vad spenderar du dina pengar på? - smått&gott
Senaste konserten? - Enrique Iglesias
Antal kuddar i sängen? - 2
Vad åt du till frukost? - Yoghurt
Hur ser du ut idag? -  som vanligt 
Hur svarar du i mobilen? - Beror på vem de är
Vem ringde du senast? - Pappa
Antal timmar sömn inatt? - 6?
Sov du ensam? - Nej

SENASTE PERSON SOM
Sov i din säng: ♥
Fick dig att gråta: Gråter nästan aldrig så kommer inte ihåg
Du gick på bio med: Emma?
Skällde på dig: Ingen aning
Skickade ett e-mail till dig: blogg.se

SAKER
Vad är du mest rädd för? - Att dö en plågsam död.
Vart vill du gifta dig? - Ja såklart
Vad hatar du verkligen? - Djurplågeri
Har du ett jobb? - Nej
Gillar du att ha folk omkring dig? - Klarar mig inte utan människor


DE SENASTE 48 TIMMARNA
Gråtit? - Nej
Köpt någonting? - Joo
Varit sjuk? -  Nej
Saknat någon? - Saknar alltid någon
kramat någon? - Jaa
Kysst någon? - Jaa
 
SENASTE
Låt du hörde: Rock Mafia-The Big Bang
Film du såg: Wild Child 
Drink du köpte: Energidricka
Mat du åt: Godis
människa du slog: Elin?
 

If you need to rest you can lean on my shoulder

 
Har inte orkat skriva något,vet inte vad jag ska skriva om så ja har haft lösenord på en tid för att klura ut saker&ting.Idag var det vanlig skoldag,inget speciellt.Efter skolan tog jag & Elin igen förlorad tid och gick raka vägen hem i snövädret och såg på film!Har lite Mimmi saknad när hon flög iväg till varmare länder i 2 veckor så jag får se henne först nästa vecka!Nu fick jag slut på ord som vanligt tack och gonatt.
 
 

Hall of fame

Allt är bara så bra just nuJag är bara så glad!Har inte bloggat på en tid,har bara inte blivit av.Var igår med mami och shoppade,vi hade jätte roligt och hittade massor med höst och vinter kläder!Idag vet jag inte vad jag ska göra,bara ta det lugnt.Men nu film med mamma.
 

Can you feel the love

Blev upplockad av Anna 2 tiden och vi körde till abc och satt där och pratade,mysigt när man inte har hunnit träffa henne på tumanhand på en tid!Kom just hem och ska äta och fräsha upp mej och sen vänta på att Emma och Bman e klara från Emmas kalas,gullungen fyller 17 år idag!                                                                        -
 
 
 
 
 
 

Take a look at me now

Har jobbat nu 3 dagar i rad och är helt slut,kan inte ens tänka mej hur alla som jobbar fulla veckor orkar,men nu vet jag att det är dethär yrket som jag är intresserad av och kanske kommer börja jobba inom snart.Märker också att det påverkar humöret och hur bra man jobbar om man jobbar med kiva människor,tur så har jag den turen nu att jag har bra människor omkring mej!Har också märkt att man inte kan beté sej som hemma heller,utan för stå ut med gnälliga kunder och stress med ett leénde på läpparna.Imoron är det Karis natten,för en gångs skull händer det någå annorlunda i denhär stan.Har allt fixat och planerna ser bra ut så vi får hoppas att vädret och folket kan beté sej bara!Nu ska jag kocka ihop någå mat och sen vila ut mej ordentligt för morgondagen!

love is all you need

Tumblr_l9s87emudb1qdbbywo1_500_large
Tumblr_m3h4subxg51qbg690o1_500_large
Tumblr_m30uh3xdle1rutfbdo1_500_large'
 
 

En bild säger mer än tusen ord


Don't be a maybe

Nu är det 2 dagar tills vi börjar starta hemåt igen,idag har vi åkt runt lite i Schweiz och varit och tittat på ett vattenfall,ätit god mat,kollat i butiker och såklart åkt bil.Imoron ska vi på hajk och gå i berg och sådant,skönt att få röra på sej efter allt onyttit jag ätit...Men nu lite bilder från först Berlin och sen från idag

Berlin

Vaknade halv 6 imorse på färjan,vi började sen köra mot Berlin.På vägen åt vi en supergod frukost med nutella med bröd,frukt,varm kakao och annat gott!Sen körde vi 2 timmar till vårt fina hotell.Vi tog tunnelbanan in till stan för att titta på Brandenburger Tor,Reichstag och Madame Tussauds.Tur med vädret har vi haft också,tror jag har bränt mig lite i ansiktet ;) Imorgon ska vi in till stan igen på lite sightseeing och sen och shoppa,har så mycket pengar o slösa men så lite tid!


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com
RSS 2.0
ingalillmadsen -

Im in Spain bitch!

chilar hart i Spanien med Alle,snart ska vi till beachen och catcha bruna. Vi tsigar!


Kommentarer
Postat av: Anonym

va e bith?

2011-09-06 @ 17:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0